Saturday, May 10, 2008

Happy Mother Day.


Mula- mula sekali nak wish "Happy Mother Day" kat emak tersayang, Puan Maziah Bt Hj Md. Din yang kini bermaustatin di K.g Baru, Bt. 10, Skudai, JB.
Sayang sesangat kat Mak. Muah... muah....


Hadiah.... eemmm rasa-rasanya tiada hadiah yang dapat kita nilaikan sama dengan kasih sayang dan pengorbanan seorang yang bergelar "ibu". Tapi sebagai tanda penghargaan dan kasih sayang, kami 6 beradik mengambil keputusan belikan sebuah handphone baru buat mak. Dengan harapan walau di mana jua mak berada, kami masih dapat menghubungi mak. Mak aku ni aktif sikit kat kampung tu semenjak semua anak-anaknya dah besar panjang. Jap pergi marhabanlah, jap pergi yassinlah, jap pergi rewanglah. Hopefully.... mak gembira dengan hadiah yang tidak seberapa ini dan semoga ianya dapat mengeratkan lagi hubungan kekeluargaan kita sekeluarga. Amin.

Lepas tu nak wish untuk diri sendiri "Happy Mother Day". Tahun ini adalah tahun kelima aku sambut Mother Day. Yalah ikut umur Alya lah kan. Tahun ni tak delah pergi makan-makan macam masa husband ada kat sini. Tapi semalam masa aku ambil Alya kat sekolah, masuk je dalam kereta, Alya terus beri sehelai kertas yang tertulis ayat " Happy Mother Day, mum". Emmm terharunya..

Last sekali nak wish "Happy Mother Day" kepada semua kawan-kawan yang telah bergelar ibu dan juga yang masih belum officially bergelar ibu. (hehe yang masih berdebar-debar menunggu kelahiran baby).... tak kira walau di mana jua anda berada dengan ucapan semoga berbahagia disamping suami dan permata hati tersayang


"Syurga itu di bawah telapak kaki ibu"


bila sebenarnya tarikh hari ibu ni ek? ada yang kata 8hb Mei, ada lak tu yang kata 2nd week on May. siapa ada jawapannya.

6 comments:

KAHERAH said...

"Selamat hari Ibu"...agak terlewat nak wish...Apa-apa pun menjadi Ibu adalah satu Anugerah yang tak terhingga buat semua Ibu...

Masdihana Hamzah said...

samalah kita. masih keliru. bila sebenarnya hari ibu ni....ye ke dah terlewat...hehe

Ejalz said...

Belum terlewat... tahun ni mother's day is on 11/5.. sebenarnya Mother's Days is celebrated on second Sunday of May.
Apapun, SELAMAT HARI IBU untuk erah and mas and untuk diri sendiri.. hehe

Saliza said...

Assalamualaikum,,,
mas ini kak za.
bila nak datang rumah?

Mimiamilia said...

betul kata kak ejalz, malaysia sambut hari ibu 2nd sunday of May. Kalau kat UK sambut bulan March.

Selamat hari ibu!

Saliza said...

terima kasih dah datang rumah.