Friday, May 23, 2008

Cuti Sekolah Datang Lagi


Happy nya Alya pergi sekolah pagi tadi sebab dia tahu hari ini merupakan hari terakhir persekolahan penggal pertama. Esok cuti sekolah bermula, cikgu kata lamaaaaaaaaaaaa...... lebih kurang 2 minggu. Dan membuatkan Alya bertambah happy, aku janji dengan dia nak bawa pergi jalan. Dari minggu lepas lagi, Alya dah beritahu abah dia kat Yanbu. Minta izin........ dan dari semalam juga aku dah siap pack beberapa beg berlainan destinasi. Aku pula yang excited. Dah lama tak jalan jauh.
Insyallah, malam ni lepas maghrib kami akan bertolak ke Kuala Lumpur bersama keluarga Pak Cik Salim. Naik kereta Avanza barunya. Program jalan-jalan kat KL telah diatur oleh Kak Long dan Mak Uda aku. Kami ikut je. They all yang expert jalan-jalan kat sana. Ada request dari cousin aku nak pergi Taman Tema, Genting Highland. Insyallah, pergi kot. Kami akan balik ke Johor Bahru pada hari Selasa 27/5/08 pagi.
Pada hari Selasa tu gak, lebih kurang pukul 10.00 malam, insyallah kami akan bertolak ke Pulau Langkawi. Kali ini kami akan menyertai rombongan students UTM, Skudai. Mereka ada training kat sana dan Mak Anjang aku yang ditugaskan organise training tu. Terlanjur dia dapat 2 bilik hotel free dan bas banyak lagi seat kosong, tu yang dia ajak kami pergi. Kira transport dan hotel free leee..Kami akan berada di sana selama 6 hari. Mmmm...... dapatlah kami pergi tempat-tempat yang termiss masa kami pergi last year.
Hehehe.... jangan marah abah, lagi abah tak ada lagi panjang langkah kami. Kami pergi pun bukan ngan orang lain, ngan keluarga sendiri.

No comments: