Tuesday, October 7, 2008

Sekolah Baru Alya

Petang tadi, dengan bantuan Kak Salina dan suami, Hj. Rohaizat, aku dan Nor (Perjalanan ini) telah pergi melawat sekolah tadika anak-anak kami. Setelah berpuas hati ngan sekolah tu, than apa lagi terus register le.. Kami ke sana bukan berdua je.... mesti le ngan big bos sekali untuk urusan pembayaran. (Suami2 kami le).

Actually, sekolah ini adalah sebuah rumah sederhana yang didiami oleh cikgunya sendiri. 3 buah bilik telah diubah suai menjadi classroom, playroom n reading room. Setelah perbincangan diadakan diantara cikgu ngan hubby masing2, kami sepakat untuk memilih waktu persekolahan pada pukul 2.00 petang - 5.00 petang. Dan buat permulaan satu dua bulan ni, big bos juga akan merangkap sebagai Pak Supir pada anak masing-masing... hehehe jangan mare bang.
Subject yang akan diajar di sini ialah Math, English, Science dan mengaji. Semuanya dalam English language kecuali mengaji. Sekolah akan bermula pada 11/10/2008 ni. So, bersiap sedia le ibu-ibu untuk menguruskan anak masing2. Tapi kat sini senang sikit kot sebab ibu-ibu hanya hantar kat depan umah je..... sebab lesen keta kena gantung.




Classroom

Playroom


Reading Room

3 comments:

cik aa said...

sukanye diaorg ni nk sekolah..ari ni nk kena start cari2 dah english copies,kaler paper...ibu dia pun bukan main semangat ni,maklum la lama sgt anak2 lepak kat umah dh nk masuk 2 bln.

Anonymous said...

Nampak cam best je...anak saya Abid tu pun nak kena hantar tadika jugak...kat mana tu ye?

Unknown said...

nak tanya sikit ..tu skolah persendirian ke?yuran dia mcm mana?