Sunday, October 26, 2008

Hari Raya & Open House

Hari Raya dan open house memanglah tidak dapat dipisahkan, walau di mana jua kita berada. Tidak terkecuali juga dengan kami di Yanbu ni. Seawal Syawal yang ke 3 hinggalah kepada Syawal yang ke 23, tidak putus-putus undangan open house kami terima. Makanannya pula, sedap-sedap belaka, menu dari Malaysia seperti nasi himpit, rendang, laksa johor, laksa terengganu, nasi minyak dan banyak lagi lah... Alhamdulillah terasa gak suasana raya macam kat Malaysia.... tak le sedih sangat. Selain dari makan, dapatlah juga kami bertemu dan berkenalan dengan keluarga yang baru sampai ke mari. Dan dengar kabarnya pada hari Rabu ni ada gak undangan open house dari Konsulate Jeddah. Mungkin penutup open house kot.. memandangkan syawal bakal melabuhkan tirainya tidak berapa lama lagi. Insyallah, kalau diizinkan tuhan, sampailah kami di sana. Pergi jangan tak pergi, rezeki jangan ditolak...

Rumah Kak Ina (Mama Bungas) & Zuraili ( Villa Bayu).

Rumah Cikgu2 Yanbu, Aizal (Tentang Sesuatu), Ju & Mahaya.

Rumah Kak Salina & Hj. Rohaizat.

Rumah Imah & Hj Ghaz (Maka Terimalah...).

Rumah Kak Saliza (Ummulamirul) & Ahadin.

Rumah Nor (Perjalanan ini) & Zainuddin (OBM).

Rumah Mah.

Rumah Kak Zah & Hj. Fauzi.

Inilah bukti kemeriahan Aidilfitri dan open house kami di Yanbu ni... makan, makan dan makan. Nampak gayanya lepas raya ni kena berdietlah pulak. Anyway, syawal hanya tinggal beberapa hari lagi, panjang umur jumpa lagi syawal di tahun hadapan. Harap-harap tahun depan dapatlah beraya di kampung bersama keluarga pulak.... Insyallah.

2 comments:

Saliza said...

Salam...
Mas kak za dah ada komp. dah boleh up date blog dah.

Nasib mas ada letak gambar open house kat rumah kak za tu.. ada juga kenangan. kami tak ambil gambar masa tu ..bab tak jumpa cari kameranya.

best juga kita buat gitu kan. tahun depan insyaallah kita buat lagi dan mas tetap jadi orang pertama yang mula dulu macam tahun ni.

Masdihana Hamzah said...

heheheh.... insyallah akan jadi orang pertama yang akan rasa dulu tahun depan. Dengo kabonya raya th depan cam tak dapat cuti je cik abang kita. Alamat raya kat sini lagi le...Apa2 pun takdir bisa merubah segalanya.