Saturday, April 25, 2009

Afia kena Jaundice

Cian Afia kena tahan sepital pagi Khamis lalu sebab kena Jaundice. Bacaannya terlalu tinggi iaitu 22. Kena turunkan sampai 12 baru boleh kuar sepital. Sayu hati masa nak tinggal kan dia hari tu. Nasib baik le sepital dekat dengan rumah, so dapat le gi jenguk dia 2-3 kali sehari. Cian tengok dia kena cucuk tang tangan, tang kaki. mmmm.. kecik2 lagi dah kena cucuk amik darah. Setelah bermalam kat dalam incubator 3 hari 2 malam, akhirnya pagi tadi bacaannya dah turun ke paras bawah 12. Alhamdulillah Afia telah dibenarkan balik tengah hari tadi lebih kurang pukul 12.15. Lega rasanya dapat bawak balik Afia.

Cian Afia. Kecik2 lagi kena tinggal kat sepital

Afia dah balik umah. Muka merah2 sebab pakai topeng zoro.

9 comments:

cik aa said...

alhamdulillah dh baik n bleh balik umah dh..ainna,nadzmin n affi x puas tgok kt spital ari tu sbb x nmpk mate pkai topeng zoro..plak tu tak bleh pegang2..nt lpas habis pntg mai la umah kite plak ye afia..

Mrs Rafiuddin said...

alhamdulillah,dah sihat pun Afia..
cepatnyer besar..hehe
mudahnyer akak besalin..
as nih tak keluar-keluar lagi..huhu..besok due..
kalau tak keluar gak sebelum besok,awal pagi lusa kena serah diri :)

Masdihana Hamzah said...

Salam Nor.

Alhamdulillah baik dah Afia. Lega rasanya bila dah bawak balik. Kalau tak malam tido x lena teringatkan dia. Mailah datang umah kalau nak main2 ngan Afia.

Salam As,

Awk lum lagi ke ... saba ya. May be baby syok sangat dok kat dalam tu. Ye lah dapat makan macam2. hehehe. Kalau ada air zam2 ngan kurma nabi, cuba makan byk2. insyallah dipermudahkan.

LYNN said...

ee sekejap nyer dah besoo. montell. alhamdulillah ye ok dah. kite tak boleh merayap semua kene c pox nih.

Masdihana Hamzah said...

Salam Kak Lynn

Semalam genap seminggu umur Afia. Dah pandai jeling2 dah... baju 0-3 mth cam dah ngam2 je...

ayang said...

alhamdulillah dah sihat pas bagi susubadan banyak2 apasal montel sangat anak baru seminggu macam dah sebulan jer...... masa mengandung perut nampak macam kecik ajer.
haii.. lynn

Ejalz said...

tak hilang lagi kesan topeng tu Afia... siann diaaa.. nanti soh ibu jemur kat luar umah.. hehe.. jgn sangkut kat penyidai kain udah ler ye ibu... hehe..

Kak Lyn, umah akak plak kena serang ke?

Masdihana Hamzah said...

Salam Ayang.

Susu badan.... hampeh tak banyak yang kuar. Suruh Afia hisap, sampai ngamuk2 dia...hehehea

Salam Ejalz.

penyidai baju pun pasang kat dalam umah.... di bawah cahaya lampu. huhuhu

Nafastari said...

Anak saya pun. Tapi sekarang dah semakin pulih..