Saturday, November 29, 2008

Seminggu Telah Berlalu.

Pejam celik, pejam celik, seminggu dah berlalu. Rasa cam cepat gitu. Aktiviti minggu lepas pulak, biasa-biasa aje. Hanya di Pekan Yanbu ni je, tak gi jauh-jauh.
Selain menghabiskan masa di rumah, kami selalu gak lepak2 kat pantai Yanbu. Kalau tak kami sefamily, kami joint ngan kekawan kat sini. Ada yang dirancang dan ada gak tak dirancang... Pulak tu hubby baru je belikan basikal untuk Alya. Kesian lak tengok dia dok kayuh basikal dalam rumah, lalu hubby ajak ke pantai kayuh basikal puas-puas. Kat pantai sekarang ni aku tengok banyak khemah-khemah telah didirikan... untuk apa ek? kalau nak guna, free ke atau kena bayar? Mungkin musim sejuk nanti, pak2 arab sefamily suka dok kat khemah ni kot. Kalau kat Danga Bay ada khemah cam ni... apa lagi tempat muda mudi berendek le....


Khemah-khemah yang dibina sepanjang pantai Yanbu.

Alya bersama basikal barunya.

Selain dari pantai, minggu lepas ada gak kami lepak2 kat Hyperpanda (shopping complex yang terbesar di Yanbu, tapi tak le sebesar Jusco Tebrau). Shopping2 n makan2. Kat sini ada Mc D n ais krim baskin robbins. Bolehlah.... ini kes dapur tak berasap le ari tu.... ibu cuti masak.



Hari cuti masak... gi Hyperpanda makan Mc D n aiskrim.

Hari Selasa lepas gak, aku gi buat 4th check up kat Al Ansari Specialist Hospital. Selain scan baby kat dalam perut, doktor gak check deyutan jantung baby, dap dup dap dup kedengaran bunyinya. Rupa-rupanya baby aku dah nak masuk 15 minggu dah... Alhamdulillah baby berada dalam keadaan sihat walafiat. Beginilah hendaknya sampai lahir nanti. Insyallah. Tanya gak doktor dah nampak lum jantinanya, "to early, cannot see", kata doktor. Aku tengok doktor n nurse kat sini friendly2 belaka, lepas check up masih sempat borak2 lagi.... so kat kekawan yang ada kat sini bolehlah mencuba tanpa was2.


Baby dah masuk 15 minggu

Hari Rabu tengahari, kami menghantar Hj. Fadzil ke Jedah airport. Beliau terpaksa pulang ke Malaysia setelah mendapat berita ayah beliau telah di masukkan ke wad ICU di Kuantan. Harap-harap semasa posts ni ditulis, ayah Hj Fadzil telah beransur pulih hendaknya. Insyallah. Trip ke Jeddah ari tu tak gi mana2. Lepas hantar Hj. Fadzil, terus balik Yanbu setelah menikmati makan malam termahal kami di airport..

Dan minggu lepas berkesudahan dengan kursus terakhir bagi bakal2 haji n hajah yang diadakan lepas solat asar semalam. Berbagai tunjuk ajar dan panduan berguna telah dikongsi bersama oleh ustaz yang didatangkan khas dari Madinah tu.... Selain dari kursus haji, ada agak jamuan minum petang n makan malam yang disediakan oleh pihak penganjur dan juga tukang2 buat kuih yang expert seperti Mah ngan puding kiwinya, Imah ngan kek coklatnya dan Kak Ina ngan marble keknya... sedap2 belaka. Tq kekawan. Aku.... bawak kertas kosong n perut kosong je...hehehehe.

10 comments:

cik aa said...

Kalau nadzmin tgok basikal alya mesti kata basikal dia sbb sebijik..
moga2 ibu dan baby sihat,insyallah..

Masdihana Hamzah said...

oh ye ke.... tu beli kat balad gak ke... Tulah dah beli basikal, tak de ruang lak nak main kat umah. Kenalah pergi main kat taman.

KAHERAH said...

Alhamdulillah tgk gambo scan baby tu..Harap semuanya sihat sehingga permata hati Mas dilahirkan kelak.

Masdihana Hamzah said...

mudah-mudahan kita memperolehi permata hati kedua yang soleh atau solehan nanti. amin

leman said...

Correction... 4th bukan 4rd.
teng q see u tomorrow...

Zahraa George said...

wah,cepat masa berlalu..hehe
best jer tengok gamar scan...
akak mesti due bulan mei kan?

Masdihana Hamzah said...

tq En. Leman for the correction.
********************************

salam as.

sonyep2 rupa2 nyer as pun berbadan dua gak je... tahniah dari kak mas

as pun mesti dah buat check up n scan babykan? dah nampak dah jantina baby?

doktor kat sana ok tak?

Zahraa George said...

dah scan..tapi tak clear sgt..bby malu nak tunjuk..dia tunjuk buttock jer..hahhaa...
tapi doc cakap probably girl..

doc kat sini ok..gyne2 semua yg dah lama2 n xperience..hehe..

REENAZ said...

Marble cake yg jadi layer cake, first time wat tu....huhuhuhu...

sms said...

huhuh alya dah pandai kayuh basikal pa...alya naik la basikal tuh blik m'sia..huhuh dah tau belum gander baby tuh...kitorang nak belikan baju baby kat m'sia ni...hehheh