Monday, July 14, 2008

Menjamu Kawan-kawan


Lama gak aku tak update blog ni. Bukan apa sibuk sikit dalam beberapa hari ni. Ada beberapa perkara kena buat. Salah satu daripadanya ialah misi mengumpulkan ex-collegue masa kerja kat MMI dulu. Dah lama dah buat planning nak berkumpul ramai-ramai, keluar makan-makan. Akhirnya hari Jumaat lalu, misi tu jadi realiti. Ingat nak gi makan-makan kat seafood Senibung, tapi last-last Maimon suggestkan makan kat rumah aku aje. Lagi santai. Menu hari tu yang light2 aje, aku order laksa johor dan aku masak nasi lemak sambal tumis kupang. Pencuci mulutnya Puding Berkuah. Hampir 80% ex-collegue aku yang datang. Ada yang masih pakai uniform MMI dan ada yang dah pakai uniform company lain. Aku pakai uniform gak hari tu, uniform apron maklumlah tukang masak. Member start datang rumah dalam pukul 6.00 petang, lepas kerja. Makan-makan, borak-borak sampailah pukul 9.00 malam. Sekali sekala jumpa cam ni, macam-macam cerita yang diborakkan. Lawak dulu kat MMI pun timbul gak. Hai, bila agaknya dapat berkumpul macam ni lagi ek. Insyallah, panjang umur kita makan-makan lagi ok.

No comments: