Wednesday, June 11, 2008

Cuti dah tamat, sesi persekolahan bermula.

Salam Semua.
Alhamdulillah percutian yang dirancang berjalan dengan lancar dan sentiasa dilindungi Allah s.w.t. Cuaca di Langkawi juga sangat baik, tidak terlalu panas dan hujan turun hanya 2-3 kali sahaja semasa kami di sana. Sepanjang percutian yang lalu, kesihatan Alya sentiasa aku pantau. Ubat demam dan selsema juga aku bawa sebagai bekalan. Alhamdulillah Alya sihat walaupun hari-hari aku hayak dia ke sana ke mari. Di kesempatan ini juga, jutaan terima kasih ditujukan khas buat Mak Anjangku, Puan Zahariah Bt. Hj. Md Din yang merancang percutian ini dan mengambil berat kebajikan kami semua walaupun beliau sibuk dengan tugasan di sana. Thanks a lot. Love u.....

Hari isnin yang lalu, sesi persekolahan bermula. Semalam ujian dijalankan bagai kanak-kanak tadika At- Tasneem. Risik-risik gak kat cikgu Alya, dapat tak Alya menjawab kertas ujiannya. Alhamdulillah cikgu Alya memberikan feed-back yang sangat baik. Alya adalah salah seorang pelajar yang agak cemerlang dan aktif di sekolahnya. Mudah-mudahan berpanjangan hingga ke alam persekolahan yang sebenar nanti.
Proses penghijrahan kami 2 beranak ke Yanbu sedang rancak diuruskan oleh suami. Visa kami dah submit kat sana. Mungkin dua tiga minggu ni keluarlah yellow slipnya. Rumah sewa pun dah dapat, tunggu nak sign contract ngan bayar rental aje. Hari khamis yang lalu, kami juga dah buat medical check up di Hospital Penawar, Pasir Gudang. Doa-doa semoga resultnya nanti OK. Thanks to Kak Shaliza yang recommend kami kat hospital tu. Dapat 20% discount lagi. Insyallah bila result kami dah dapat nanti, kita gi KL sama-sama ambil pasport akak ya. Moga-moga proses penghijrahan ini berjalan lancar dengan izin Allah s.w.t. mmmm.... dah rindu sangat kat orang sana. hehehe..

2 comments:

Saliza said...

Mas,
itu pemandangan kat langkawi ke? cantiknya....Subhanallah

Masdihana Hamzah said...

tu kat pantai chenang,langkawi. cantikkan pemandangan senja kat sana.